Thursday 12 January 2012

perjalanan diteruskan..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah tercapai hasrat di hati nak buat blog tentang my ttc journey...perjalanan yang panjang i can say..dengan penuh ujian & kesabaran dalam menanti anugerah teristimewa dari Allah..pasti ada hikmah disebalik penantian ni..

blog ni bukan lah satu medan bermulanya perjuangan & pengorbanan untuk jadi ibu..tapi suatu perjuangan yang perlu diteruskan..yaa perlu diteruskan..blog ni akan menjadi tempat untuk mencatat segala perjalanan dan maklumat yg diperolehi ttg TTC ni..harap berguna utk diri sendiri & sesiapa yg membacanya..esp berguna kpd mereka2 yg mengalami dan faham ttg usaha TTC ni..biarlah blog ni menjadi saksi segalanya..jgn give up yer wahai diri..

Yakinlah wahai diri..sabarlah wahai hati..masa itu akan tiba...Anugerah Istimewa dari Ilahi..Permata hati yang dinanti..hadiah dari Allah buat sang suami..Yakin lah..Janji Allah itu pasti..

Anggaplah ini ujian Allah buat diri..untuk hamba2 yang disayangi..ujian kesabaran..ujian untuk mendekatkan lagi diri ini pada ilahi...sebagai jalan untuk hapuskan dosa & menyucikan diri..

Keep remind myself on this:
Bila Dia cepat makbulkan doamu, Dia menyayangimu,
Bila Dia lambat makbulkan doamu, Dia mengujimu,
Bila Dia tidak makbulkan doamu, Dia tahu ada sesuatu yang lebih baik untukmu.
Ya Allah..Dikaulah yang memiliki segalanya..Engkau jua lah yang memberi segalanya...Ampunilah dosa kami Ya Allah..kurniakanlah rahmatMu..kurniakanlah nikmatMu kepada kami..Kurniakanlah kami zuriat yang soleh & solehan Ya Allah..berilah kami peluang rasa nikmat bergelar sebagai seorang ibu Ya Allah.. Ameen..Ameen..Ameen..

No comments:

Post a Comment